Elektrik Aksamı Arızalı Araç Elektrik aksamı arızalı araç ile ilgili bir Yargıtay kararı incelemesi… Aşağıdaki karar, bir tüketicinin sıfır kilometre olarak satın aldıktan sonra, CD çalarının çalışmaması, aracın radyo, elektrik ve akü problemleri nedeniyle birden fazla defa sorun çıkarması ve bu arızaların servis tarafından giderilmesi fakat bluetooth özelliği bulunup handsfree şeklinde kullanıma uygun olduğu iddiasına […]
Daha fazlasını oku...2. El Araçta Ayıp / Tüketici Hakları
2. (ikinci) el otomobil satın almış ve bu 2. el araçta ayıp ile karşılaşmış kişilerin, bu aracı sıfır kilometre olarak satışa sunan satıcıdan (ve/veya bu aracın ithalatçısı ve/veya üreticisinden) talep edebileceği hakları maalesef pek bilinmez. Bu makalemizde, 2. el araçta ayıp ile karşılaşan kişilerin, tüketici sıfatıyla kendilerine tanınan hakları, bu kişilerin, aracın sıfır kilometre olarak […]
Daha fazlasını oku...Kısa Sürede Arızalanan Araç / Emsal Karar İncelemesi-10
Kısa Sürede Arızalanan Araç Kısa Sürede Arızalanan Araç ile ilgili bir Yargıtay kararı incelemesi… Aşağıdaki karar, bir tüketicinin sıfır kilometre olarak satın aldıktan sonra, henüz 1000 km.ye ulaşmadan, kısa sürede arızalanan, fren aksamında sorunlar yaşanan, yüksek yakıt sarfiyatına sahip olan ve sair sorunları sebebiyle bir çok kez servise başvurmak zorunda kaldığı bir aracın misliyle değiştirilmesi […]
Daha fazlasını oku...Karar İncelemesi-9: Hava Yastıkları Açılmayan Araç
Hava Yastıkları Açılmayan Araç Kaza Sırasında Hava Yastıkları Açılmayan Araç ile ilgili Karar İncelemesi: Bilindiği üzere bir kaza sırasında aracın hava yastıklarının açılıp açılmaması o aracın üretim teknolojisi ile alakalıdır. Aynı şekilde kazaya uğrayan her aracın hava yastıklarının açılması gerekmeyebilir. Fakat bazen öylesine büyük kazalar yaşanır ki böylesi bir kazada aracın hava yastıklarının açılması gerekirken […]
Daha fazlasını oku...Karar İncelemesi-8: Arızalı Aracın Kullanılamaması Sebebiyle Ortaya Çıkan Masraflar
Arızalı Aracın Kullanılamaması Sebebiyle Ortaya Çıkan Masraflar Aşağıdaki karar, sıfır kilometre satın aldıktan sonra arıza sebebiyle servise teslim edilen ve sonra tüketicinin ayıplı aracın değiştirilmesi talebi ile açtığı davayı kazanmasının ardından arızalı aracın kullanılamaması sebebiyle yaptığı masrafların (araç kiralama bedeli/ulaşım gideri/motorlu taşıtlar vergisi) tazmini talebine yöneliktir. Bu konudaki geniş açıklamalarımız için Ayıplı Araçlarda Tüketici Hakları isimli […]
Daha fazlasını oku...Ayıplı Araçlarda Tüketici Hakları
Sadece Otomotiv Hukuku ile ilgilenen hukuk bürosu olarak, bu makalemizde, sıfır olarak satın alınmış ayıplı araçlarda tüketici hakları, sıfır kilometre araç satın alan tüketicilerin araçlarında ortaya çıkan hatalar/arızalar sebebiyle başvurabilecekleri hukuki yollar hakkında açıklama yapmaya çalışacağız. Bu hata, sorun, arıza veya problemlere hukuk dilinde “ayıp” adını veriyoruz. Makale içeriğindeki “ayıp” sözcüğünden anlaşılması gereken; bir hata, […]
Daha fazlasını oku...Karar İncelemesi-7: Garanti Kapsamında Tamir Edilen Araç
Garanti Kapsamında Tamir Edilen Araç Garanti Kapsamında Tamir Edilen Araç Aşağıdaki karar, 2015 yılında sıfır kilometre olarak satın alınan aracın, şanzıman ve debriyaj setinde arıza olduğundan bahisle servise bırakılması ve servis tarafından sorunların giderildiğinden bahisle tüketiciye teslim edilmesi fakat tüketicinin sorunların giderilmediği gerekçesiyle aracın değiştirilmesi talebiyle açtığı bir dava sonunda verilen Yargıtay kararıdır. Kararı incelemeye […]
Daha fazlasını oku...Karar İncelemesi-6: Şirkete Ait Araçta Şanzıman Arızası / Aracın Değişimi Hakkı
Şirkete Ait Araçta Şanzıman Arızası / Aracın Değişimi Hakkı Şirkete Ait Araçta Şanzıman Arızası Aşağıdaki karar, sıfır kilometre olarak şirket adına satın alınan aracın, şanzımanında meydana gelen arıza sebebine dayanmaktadır. Ayıplı araç sahibi şirket, aracın değiştirilmesi talebiyle dava açmıştır. Şirkete Ait Araçta Şanzıman Arızası / Dava Süreci İlk derece (Ticaret) mahkemesi önce, dava konusu araçtaki ayıbın gizli ayıp niteliğinde […]
Daha fazlasını oku...Sıfır Araçta “Ücretsiz Onarım” / Tüketici Hakları
Tüketicinin, sıfır kilometre olarak satın aldığı aracın garanti kapsamında tamiri (onarımı) hakkı, bu haklarını nasıl kullanacakları, onarım (tamirat) talep etmelerine rağmen araç onarılamadı ise ne olacağı, diğer haklarını kullanıp kullanamayacakları ile açıklama yapmaya çalışacağız. Ayıplı Araçlarda Tüketici Hakları isimli makalemizde, malın (otomobilin) ayıplı olması durumda tüketicinin seçimlik haklarından birinin, aracın ücretsiz onarılmasını isteme (aracın tamiri) hakkı […]
Daha fazlasını oku...Karar İncelemesi-5: Sıfır Kilometre Araçta Boya / Tüketicinin Misliyle (Benzeriyle) Değişim Hakkı
Sıfır Kilometre Araçta Boya / Tüketicinin Misliyle (Benzeriyle) Değişim Hakkı Sıfır Kilometre Araçta Boya Sıfır kilometre olarak satın alınmış araçlarda tüketici hakları, sıfır kilometre araç satın alan tüketicilerin araçlarında ortaya çıkan hatalar/arızalar sebebiyle başvurabilecekleri hukuki yollar hakkında açıklamalara “Ayıplı Araçlarda Tüketici Hakları” isimli makalemizde geniş olarak yer verilmişti. Tüketicilerin, sıfır kilometre olarak satın aldıkları ve […]
Daha fazlasını oku...